Thursday, December 13, 2012

tips yang mudah meluruskan rambut..

Assalamualaikum..w.b.t..



hai kawan2.. ape khabar ??




lama x update blog.. huhu.. almaklumlahh busy sikit..




haa.. hari ni saya nak kongsikan sedikit tips meluruskan rambut.. hohoho..




pada yang bermasalah.. boleh laa ikut petua di bawah nie.. jom2.. !!



SUSU

Apa yang anda boleh lakukan ialah mengisi dalam 1/3 cawan susu. Anda perlu untuk mencuci rambut anda dan biarkan ia benar-benar kering. Dari situ, Meratakan susu ke rambut anda dan biarkan ia selama kira-kira 20 minit. Seterusnya, basuh dan perlahan-lahan sikat rambut anda sementara ia masih basah.


SANTAN

Kita semua telah tahu bahawa santan adalah berkhasiat untuk rambut. Anda boleh menggabungkan jus lemon ke dalam segelas santan kelapa dan kemudian biarkan sejuk. Anda akan perasan selepas beberapa ketika ia akan bertukar menjadi pes yang berkrim. Itu adalah tanda bahawa anda kini boleh menggunakan untuk rambut anda. Selepas menggunakannya, anda kini boleh meletakkan tuala panas di kepala anda. Selepas melumurkan bahan-bahan tadi di kepala anda untuk beberapa minit, anda kini boleh membilaskannya dengan syampu dan sementara masih basah, Menyikat rambut anda dengan lembut. Mengulangi ini selama 3 minggu dan anda akan lihat bagaimana rambut anda secara beransur-ansur lurus dan mendapat lebih berkilat dan lebih sihat.




SUSU DAN MADU




Susu dan madu boleh di gabungkan bersama-sama bukan sahaja untuk meluruskan rambut kita tetapi juga melindungi dari kerosakan yang lebih teruk dan memastikan ia sihat. Pertama sekali, susu tuang pada cawan dan tambah satu sudu teh madu ke dalamnya. Melumurkan pada rambut anda dan biarkan ia selama kira-kira dua jam. Kemudian, bilas dengan syampu dan pada masa ia masih basah, Menyikat rambut anda dengan lembut dan lihatlah sendiri hasilnya.



ok.. semoga tips yang diberikan bolehlah dimanfaatkan.. selamat mencuba ye.. ;)

by: azzinurainazimat :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...