Sunday, July 1, 2012

Ramadhan dan Air Mata..

Tak lama lagi ramadhan hampir tiba...
Seluruh umat Islam di dunia akan melakukan ibadat berpuasa..
Sama seperti aku.. Ini Ramadhan yang ke 2 aku berpuasa tanpa mama dan ayah..
Rasa pantas masa berlalu.. sayu rasa hati menanti ramadhan kali ini..
Jiwa terasa kosong.. mampukah aku laluinya sekali lagi??
Rindu sangat dengan mama dan ayah.. rindu rasa hati ini tidak dapat diungkapi..
Hanya doa yang mengiringi dan mengubati kerinduan ini.. 
Kini tidak lagi dapat ku sentuh tangan mu.. wajah mu duhai mama dan ayah..
Hanya potret mu menjadi kenangan dan menemani tidurku setiap hari..

Hanya air mata yang menemani tatkala aku di tikar sejadah mendoakan kalian di sana..
Maaf andai diri ini sering menangis mengenangkanmu..
Aku redha dengan pemergian kalian.. 
Mama Ayah.. 
Andai saja kamu tahu.. 
aku teringin sekali ingin memelukmu.. dan mengatakan aku sayang pada kamu berdua..

Terkenang kembali Ramadhan lalu..
Ketika itu kita bersahur dan berbuka bersama..
Indahnya kenangan itu.. kenangan yang tidak dapat aku lupakan..
Kenangan yang sentiasa bermain2 dalam mindaku..
Kita bergelak ketawa bersama.. bersolat bersama..
YaAllah.. ! rindunya aku pada mama dan ayah !!
Berikan aku kekuatan.. 

Kini, kehidupan aku lalui tanpa mama dan ayah tercinta..
segalanya dilakukan sendiri..
Sepinya hidup tanpa dirimu...
Kenangan hanya tinggal kenangan...
Terasa terlalu pantas ALLAH mengambil kalian berdua dari aku..
Aku masih belum puas bermanja dengan mu..

MAMA..AYAH..
aku disini sentiasa mendoakanmu.. nantikan aku di pintu syurga..
Tika itu.. kita akan bahagia di sana.. aku pasti..

Untukmu.. aku hadiahkan AL-FATIHAH..
semoga kalian aman di sana.. 
aku amat menyayangimu.. 

Salam sayang dari anakmu,
Azzi Nurain Azimat... :'(

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...